Všeobecné obchodné podmienky

spoločnosti MY BRAIN ACADEMY s. r. o.
v zmysle ustanovenia § 273 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov

I. Definícia pojmov


1. „Všeobecné obchodné podmienky“

(ďalej len „VOP“) upravujú zmluvný vzťah medzi Jazykovou školou a Žiakom a sú pre zmluvné strany záväzné. VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvného vzťahu medzi Jazykovou školou a Žiakom.

2. „Jazyková škola“

je spoločnosť MY BRAIN ACADEMY s. r. o., so sídlom Mojmírova 1035/20, 053 11 Smižany, IČO: 46 146 644, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Košice v odd. Sro, vo vl. č. 27633/V. Kontaktnými údajmi Jazykovej školy sú:
e-mail: mybrainacademy@mybrainacademy.sk 
telefón:  +421 911 709 983

3. „Žiak“

je dieťa, ktoré je prihlásené na základe prihlášky do vyučovacieho procesu, ktorý poskytuje Jazyková škola.

4. „Objednávateľ“

je fyzická osoba, ktorá je zástupcom Žiaka - osoby mladšej ako 18 rokov.

5. „Zmluvné strany“

je spoločné označenie pre Jazykovú školu a Žiaka.

6. „Prihláška“

je zverejnený dokument na Webovej stránke Jazykovej školy, prostredníctvom ktorého Objednávateľ záväzne prihlasuje Žiaka na vyučovací proces.

7. „Školský rok“

znamená obdobie príslušného roka od začiatku mesiaca september do konca mesiaca jún nasledovného kalendárneho roka.

8. „Poplatky“

znamená súhrnné označenie poplatkov za účasť Žiaka na vyučovaní poskytovanom Jazykovou školou. Patrí sem Mesačný poplatok žiaka a Registračný poplatok žiaka.

9. „Mesačný poplatok žiaka“

je poplatok, ktorý Žiak alebo jeho zákonný zástupca platí za účasť na vzdelávaní vo vyučovacom procese, ktorý poskytuje Jazyková škola. Výška Mesačného poplatku žiaka je 30 EUR s DPH.

10. „Registračný poplatok žiaka“

je poplatok, ktorý Žiak alebo jeho zákonný zástupca platí za registráciu Žiaka do vyučovacieho procesu, ktorý poskytuje Jazyková škola. Výška Registračného poplatku žiaka je 30 EUR s DPH.

11. „Webová stránka“

znamená internetová stránka Jazykovej školy dostupná na internetovej adrese https://mybrainacademy.sk/sk/

12. „Sociálne siete“

sú účty zriadené Jazykovou školou, ktorými komunikuje s verejnosťou a propaguje svoje služby. Patria sem najmä Instagram, Facebook alebo Youtube.

13. „Obchodný zákonník“

znamená zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.

14. „Občiansky zákonník“

znamená zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.

15. „ZoOS“

znamená zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

16. „ZoOSD“

znamená zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

17. „ZoOOÚ“

znamená zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

18. „ZoARS“

znamená zákon č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov znení neskorších predpisov

II. Úvodné ustanovenia


1. Jazyková škola zverejní na Webovej stránke Prihlášku, prostredníctvom ktorej bude môcť Objednávateľ prihlásiť Žiaka na vzdelávanie ponúkané Jazykovou školou.

2. Jazyková škola ponúka vzdelávanie s názvom „Jazykové komunikačné kluby“ pre žiakov 1. a 2. stupňa základnej školy. Jazyková škola ponúka výučbu cudzích jazykov v súlade s jej jedinečným systémom výučby a know-how, ktoré Jazyková škola tvorí a vylepšuje už viac ako 12 rokov.

3. Informácie zverejnené Jazykovou školou na Webových stránkach a Sociálnych sieťach majú len informatívny charakter. Záväzné informácie ohľadom vzdelávania a jazykov poskytuje Jazyková škola e-mailom, a to pred uzatvorením zmluvy alebo na dopyt Objednávateľa.

4. Zmluvné strany po potvrdení Prihlášky podľa čl. III VOP uzatvárajú zmluvu o vyučovaní cudzích jazykov.

5. Jazyková škola sa uzatvorením zmluvy ako poskytovateľ zaväzuje pre Žiaka zabezpečiť výučbu cudzích jazykov v škole, ktorú označil Objednávateľ v Prihláške, a to počas celého Školského roka, na ktorý sa Objednávateľ prihlásil. Výučba cudzích jazykov v Jazykových komunikačných kluboch trvá 60 min pre Žiakov školského veku a 45 min pre Žiakov predškolského veku. Príslušný lektor môže výučbu primerane skrátiť, ale len v prípade, ak je pozornosť Žiakov značne narušená a ďalšie trvanie výučby by bolo zjavne neúčelné.

6. Objednávateľ sa zaväzuje zaplatiť za vzdelávanie stanovené Poplatky.

7. Zmluva sa uzatvára na dobu určitú. Zmluva uzatvorená doručením potvrdenia Prihlášky trvá počas celého Školského roka až do jeho konca. Po túto dobu je Objednávateľ povinný platiť Mesačné poplatky žiaka. Doba trvania zmluvy medzi Objednávateľom a Jazykovou školou, ktorá je uzatvorená v priebehu aktuálneho Školského roka na tento Školský rok, je ohraničená doručením potvrdenia Prihlášky a koncom tohto Školského roka.

8. Jazyková škola si vyhradzuje právo na zmenu vo vzdelávaní (napr. zmenu učebných osnov, zmenu učebne, zrušenie hodiny, zmenu lektora a pod.) a zároveň si vyhradzuje právo na zrušenie vzdelávania, prípadne jeho časti. O zmenách vo vzdelávaní bude Jazyková škola bezodkladne informovať Objednávateľa.

9. Zmluvné strany sa dohodli, že vzájomná písomná komunikácia bude prebiehať elektronicky prostredníctvom e-mailov.

10. E-mailová adresa Jazykovej školy je: mybrainacademy@mybrainacademy.sk.

11. E-mailová adresa Objednávateľa je e-mailová adresa uvedená v Prihláške.

III. Prihláška


1. Jazyková škola zverejní na Webovej stránke Prihlášku, prostredníctvom ktorej bude môcť Objednávateľ prihlásiť Žiaka na vzdelávanie ponúkané Jazykovou školou.

2. Objednávateľ je povinný v Prihláške vyplniť: meno a priezvisko Žiaka, názov základnej školy, triedu a mesto, ktorú Žiak navštevuje, meno a priezvisko Objednávateľa ako zákonného zástupcu, adresu pobytu, dátum narodenia, telefonický kontakt a e-mailovú adresu. Ak túto povinnosť nesplní, na doručenú Prihlášku nebude Jazyková škola prihliadať a  Objednávateľovi nevznikne povinnosť platiť Poplatky. Ak Objednávateľ Registračný poplatok žiaka uhradí, Jazyková školu mu platbu vráti na účet v lehote 14 dní od jeho prijatia.

3. Prihláška sa vypĺňa výlučne online. Doručenie prihlášky iným spôsobom je možné len po predchádzajúcej písomnej dohode s Jazykovou školou.

4. Objednávateľ, ktorý vyplní a odošle Prihlášku sprístupnenú na Webovej stránke Jazykovej školy, prejaví záujem o uzatvorenie zmluvy na diaľku s Jazykovou školou. Zmluva o poskytovaní vyučovania cudzích jazykov formou Jazykových komunikačných klubov sa záväzne uzatvára na celý Školský rok. Ak Objednávateľ vyplní a odošle Prihlášku počas aktuálneho Školského roka do jeho skončenia, zmluva o poskytovaní vyučovania cudzích jazykov formou Jazykových komunikačných klubov sa záväzne uzatvára do konca tohto Školského roka.

5. Jazyková škola prijme alebo odmietne Prihlášku Objednávateľa podľa vyučovacích kapacít na vzdelávanie alebo podľa vlastného uváženia.

6. Potvrdením Prihlášky Jazykovou školou vzniká zmluva medzi Jazykovou školou a Objednávateľom. Potvrdenie prihlášky zašle Jazyková škola Objednávateľovi na e-mailovú adresu uvedenú v Prihláške.

7. Kapacita vzdelávania je obmedzená a prednosť majú Žiaci, ktorí zaplatili Registračný poplatok žiaka skôr než ostatní. Dňom platby sa rozumie dátum pripísania Poplatku na účet Jazykovej školy. V prípade, ak bude dosiahnutá kapacita vzdelávania na príslušnej škole, Jazyková škola je oprávnená nepotvrdiť Prihlášku Objednávateľa.

8. Objednávateľ si je vedomý, že doručením potvrdenia Prihlášky mu vzniká povinnosť uhradiť Registračný poplatok žiaka a povinnosť hradiť Mesačný poplatok žiaka za účasť Žiaka na vyučovaní cudzích jazykov, a to do konca Školského roka.

9. Neoddeliteľnou súčasťou zmluvy so spotrebiteľom je Informácia pre Objednávateľa, ktorá je Objednávateľovi poskytnutá pred uzatvorením zmluvy prostredníctvom VOP a Zásad ochrany osobných údajov.

IV. Platobné podmienky


1. Výška Poplatkov za účasť na vzdelávaní je uvedená v časti „Definícia pojmov“ v týchto VOP a na Webovej stránke v sekcii „Prihláška.“

2. Celková suma Poplatkov za 1 Školský rok je vo výške 330 EUR s DPH. Táto suma je rozložená do Registračného poplatku žiaka (30 EUR) a jednotlivých Mesačných poplatkov žiaka (10 x 30 EUR). Pre prípad, že Objednávateľ odošle Prihlášku počas aktuálneho Školského roka do jeho skončenia, celková suma Poplatkov sa vypočíta ako súčet Registračného poplatku žiaka a všetkých Mesačných poplatkov žiaka do konca aktuálneho Školského roka.

3. Poplatky je možné hradiť:
a. bezhotovostným prevodom na účet Jazykovej školy, alebo
b. vkladom na účet Jazykovej školy.

4. Pri úhrade Poplatkov je potrebné v poznámke uviesť:
a. identifikačné údaje Žiaka,
b. označenie, že ide o Registračný poplatok žiaka alebo označenie príslušného Mesačného poplatku žiaka.

5. Registračný poplatok žiaka je splatný do 5 dní odo dňa doručenia potvrdenia Prihlášky. Mesačný poplatok žiaka je splatný mesačne vopred vždy do 10. dňa príslušného mesiaca. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností platí, že Mesačný poplatok žiaka za september príslušného roka je splatný k 10. augustu príslušného roka. V prípade, ak dôjde k potvrdeniu Prihlášky po 10. auguste príslušného roka, prvý Mesačný poplatok žiaka je splatný do 10 dní odo dňa doručenia potvrdenia Prihlášky.

6. Ak dôjde medzi Zmluvnými stranami k dohode o splátkovom kalendári, splatnosť jednotlivých splátok Poplatkov je stanovená v tomto splátkovom kalendári.

V. Účasť na vzdelávacom procese


1. Účasť na vzdelávacom procese nie je povinná.

2. Ak sa Žiak nezúčastní vzdelávania, Jazyková škola neposkytuje akúkoľvek finančnú či inú kompenzáciu, ak vo VOP nie je uvedené inak alebo ak sa Zmluvné strany nedohodnú inak.

3. Jazykové komunikačné kluby, ktoré Žiak vymešká z dôvodov, ktoré nie sú na strane Jazykovej školy, je možné nahradiť, preniesť do iného obdobia, alebo ich inak kompenzovať po dohode s Jazykovou školou; ak sa Zmluvné strany nedohodnú inak.

4. Na žiadosť Objednávateľa môže Jazyková škola po dohode s Objednávateľom zabezpečiť Žiakovi náhradný online Jazykový komunikačný klub, ak sa Žiak nemohol v tom-ktorom mesiaci zúčastniť výučby po dobu viac ako 3 týždňov z dôvodu choroby. Objednávateľ je spolu so žiadosťou o vrátenie uhradeného Mesačného poplatku žiaka povinný predložiť k nahliadnutiu aj lekárske potvrdenie. Ak lekárske potvrdenie nepredloží k nahliadnutiu, Jazyková škola nebude na žiadosť podľa tohto bodu prihliadať. Počas náhradného online Jazykového komunikačného klubu prejde Žiak s lektorom všetko učivo tak, aby bol Žiak pripravený na ďalšie učivo, na ktoré môže riadne nadviazať.

5. V prípade vyhlásenej mimoriadnej situácie, pandémie, uzatvorenia školy na viac ako 5 po sebe nasledujúcich pracovných dní alebo z iných dôvodov, pre ktoré nebude objektívne možné vykonávať výučbu Jazykových komunikačných klubov priamo na škole, je Jazyková škola oprávnená rozhodnúť o tom, že celé vyučovanie Jazykových komunikačných klubov sa bude vykonávať online formou, a to až do odvolania tohto rozhodnutia. O rozhodnutí prejsť na online formu výučby a spôsobe jej vykonávania budú Objednávatelia riadne informovaní minimálne 3 dni pred jej začatím.

6. Objednávateľ môže požiadať o vrátenie Mesačného poplatku žiaka z dôvodu, že vyučovanie bolo zo strany Jazykovej školy zrušené alebo sa nekonalo po dobu viac ako 3 po sebe idúcich týždňov počas Školského roka, a to výlučne z dôvodu na strane Jazykovej školy.

7. Vzdelávanie prebieha výlučne počas pracovných dní. Vyučovanie neprebieha najmä počas prázdnin ( jesenné, zimné, vianočné, polročné, jarné, veľkonočné, letné) štátnych sviatkov, víkendov a dní pracovného pokoja, školských aktivít ( lyžiarsky kurz, plavecký kurz-organizovaný školou, škola v prírode, karnevaly, divadelné predstavenia, exkurzie, výlety, športové dni, školské projekty, riaditeľské voľná a iné neohlásené školské aktivity, akcie, ktoré majú prednosť pred výučbových klubmi).

VI. Zánik zmluvy


1. Zmluvné strany môžu odstúpiť od zmluvy len zo zákonných dôvodov a z dôvodov uvedených v týchto VOP.

2. Zmluvné strany môžu zrušiť zmluvu aj dohodou.

3. Jazyková škola je oprávnená od zmluvy odstúpiť z dôvodu:
a. nenaplnenia kapacít vzdelávania;
b. naplnenia kapacít vzdelávania;
c. neuhradením niektorého z Poplatkov Objednávateľom.

4. Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy:
a. po doručení potvrdenia Prihlášky v lehote 14 dní, a to bez uvedenia dôvodu,
b. v prípade, ak Objednávateľovi alebo Žiakovi nebude preukázateľne vyhovovať rozvrh Jazykových komunikačných klubov, avšak to len za predpokladu, že odstúpenie zašle Objednávateľ tak, aby bolo doručené v septembri príslušného Školského roka. Na neskôr doručené odstúpenie podľa tohto písmena sa neprihliada.

5. Objednávateľ je oprávnený vypovedať zmluvu z dôvodu zmeny školy alebo školského zariadenia Žiaka. V takom prípade si Jazyková škola uplatní nárok na úhradu 75 % z celkovej ceny za vzdelávanie – teda ceny ktorá predstavuje súčet Mesačných poplatkov žiaka za celý Školský rok. Objednávateľ nemá nárok na vrátenie už uhradených Mesačných poplatkov žiaka, za mesiace, za ktoré Žiak absolvoval vyučovanie cudzích jazykov, a ani Registračného poplatku žiaka.

6. Jazyková škola si vyhradzuje právo vypovedať zmluvu z dôvodu, že Žiak svojím správaním ohrozuje majetok alebo zdravie ostatných Žiakov, zamestnancov a lektorov, alebo závažným spôsobom narušuje priebeh výučby cudzích jazykov. V prípade, ak Žiak závažným spôsobom narušuje priebeh výučby cudzích jazykov, v prvom rade je Žiakovi dohovorené. Ak tento dohovor nepomôže, nasleduje osobné stretnutie s Objednávateľom. Ak ani osobné stretnutie s Objednávateľom nebude viesť k náprave, až v takom prípade je Jazyková škola oprávnená vypovedať zmluvu s Objednávateľom. V takom prípade si Jazyková škola uplatní nárok na úhradu 75 % z celkovej ceny za vzdelávanie – teda ceny ktorá predstavuje súčet Mesačných poplatkov žiaka za celý Školský rok. Objednávateľ nemá nárok na vrátenie už uhradených Mesačných poplatkov žiaka, za mesiace, za ktoré Žiak absolvoval vyučovanie cudzích jazykov, a ani Registračného poplatku žiaka.

7. Výpovedná lehota v prípade výpovede zmluvy je dva mesiace. Výpovedná lehota začína plynúť prvým dňom mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola výpoveď doručená.

8. V prípade, ak Objednávateľ neuhradí Mesačný poplatok žiaka, Jazyková škola si vyhradzuje právo podľa svojho uváženia neposkytnúť Žiakovi vyučovanie cudzích jazykov v príslušnom mesiaci, za ktorý nie je uhradený Mesačný poplatok žiaka, bez toho, aby zanikol jej nárok na príslušný Mesačný poplatok žiaka.

VII. Zásady vybavovania reklamácií a zodpovednosť za vady


1. Objednávateľ má právo reklamovať poskytnutú službu v lehote 14 dní odo dňa kedy dôvod na reklamáciu vznikol.

2. Objednávateľ by mal oznámiť všetky podstatné skutočnosti pre posúdenie reklamácie poskytnutej služby, najmä deň vzniku udalosti, označenie lektora a dôvod svojej reklamácie. Reklamáciu s uvedenými náležitosťami Objednávateľ doručí na e-mailovú adresu Jazykovej školy podľa čl. II. bod 10 VOP alebo listom na adresu sídla Jazykovej školy. Nároky vyplývajúce zo zodpovednosti za vady poskytnutej služby zanikajú, ak sú uplatnené oneskorene.

3. Jazyková škola určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď po doručení reklamácie, v zložitých prípadoch do 10 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité posúdenie stavu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

4. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, je Spoločnosť povinná reklamáciu vybaviť bez zbytočného odkladu, vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

5. Obdobne postupuje Jazyková škola aj v prípade, ak je jej doručená sťažnosť Žiaka alebo Objednávateľa.

6. Objednávateľ má právo uplatniť si zodpovednosť za vady podľa § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka.

VIII. Alternatívne riešenie sporov


1. V prípade, že Objednávateľ nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie podľa čl. VII VOP alebo sa domnieva, že Jazyková škola porušila jeho práva, má Objednávateľ právo obrátiť sa na Jazykovú školu so žiadosťou o nápravu.

2. Ak Jazyková škola na takúto žiadosť Objednávateľa v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie alebo odpovedie zamietavo, Objednávateľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 ZoARS.

3. Príslušným subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia a právnická osoba zapísaná v zozname vedenom Ministerstvom vnútra Slovenskej republiky (odkaz: Zoznam subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov). Objednávateľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

IX. Ochrana osobných údajov


1. Jazyková škola spracúva osobné údaje Objednávateľa a Žiaka v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a Zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.

2. Informácie o spracúvaní osobných údajov sú zverejnené v samostatnej sekcii Ochrana osobných údajov na Webovej stránke.

X. Záverečné ustanovenia


1. VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na Webovej stránke a pre Objednávateľa sú záväzné.

2. VOP platia v tom rozsahu a znení, v akom sú na Webovej stránke zverejnené v čase odoslania Prihlášky.

3. Poskytovateľ si vyhradzuje právo jednostranne meniť VOP ako aj Poplatky.

4. Povinnosť oznámiť zmeny podľa čl. X. bod 3 VOP Objednávateľom a Žiakom bude splnená umiestnením zmenených VOP na webovom sídle a zaslaním oznámenia o tejto zmene na e-mailovú adresu Objednávateľa.

5. V prípade ak Objednávateľ neodstúpi od zmluvy do 14 dní od oznámenia zmeny podľa čl. X. bod 4 VOP, vyslovuje súhlas s vykonanými zmenami.

6. Rozhodným hmotným a procesným právom je právo Slovenskej republiky. Všetky spory, ktoré vzniknú zo zmluvného vzťahu medzi Jazykovou školou a Objednávateľom alebo v súvislosti s ňou, vrátane sporov z poskytnutej služby budú rozhodovať výlučne súdy v Slovenskej republike podľa práva SR.

7. Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti MY BRAIN ACADEMY s. r. o. sú platné od 22.01.2024.
Image